BlackBerry Z3 voor wie het beste wil in budget

De blackberry Z3 waar al veel reviews van zijn verschenen  heb ik in levende lijf mogen testen. Het was niet in een Blackberry store want men had daar alleen nog maar dummies. Ze hadden al een week geen levering gehad. Het toestel was dus niet op voorraad maar op nog geen 100 meter kwam ik 4 blackberry Z3 toestellen tegen en werkend als demo.
Dit was een speciaal ingerichte hoek van Blackberry met een TV om ook wifi direct/miricast te demonstreren. Allereerst wat me opviel was dat de Z3 zijn uit en aan knop op de zijkant had zitten en erg licht was. Het scherm reageerde direct en het browsen door apps was vloeiend en snel. Ik was verbaasd  mede omdat iedereen op sites zoals tweakers.net de specs afkraakte. Ik kan zeggen dat ik geen verschil merkte in snelheid tussen mijn blackberry Z30 en de Z3.

Het was gewoon mijn Z30 in een budget prijs met een geweldige kleurijke 5 inch scherm. Het verschil was er wel want er was maar een enkele speaker welke overigens zeer goed was en zeer luid, maar dat moest van het winkelpersoneel  wat zachter. Het beeld is LCD en kleurrijk maar haalt het niet bij de Z30 maar het is acceptable als budget. Het bekijken van films, foto's ziet er goed uit mits je in de setting het witte wat lichter instelt anders lijkt wit wat geel op foto's. Dit kun je dus perfect aanpassen.
     
De 5M camera is ook niet vergelijkbaar met de Z30 maar is voor social media perfect maar ik moet zeggen dat de foto's die ik indoor heb gemaakt er goed uit zagen. De front camera van 1.1M was slecht maar voor videobellen wel weer goed genoeg en daar gebruik je het toch ook voor.

De hardware klachten zoals ik al eerder noemde lijkt inderdaad erg basic met 1.2 Ghz processor, 1.5 GB geheugen maar vergis je niet want de software van. de Blackberry Z3 draait namelijk op 10.2.1 welke super is op dit geweldige toestel.

Wat ook mooi is qua software is dat de demo op het toestel je allerlei dingen liet doen zoals timeshift, hub etc zodat je het besturingssysteem leert kennen. Met de blackberry Z3 heb ik ook nog eens een gemaakte foto verzonden naar de tv om vervolgens een filmpje te streamen en dat ging gepaard met publiek.

De batterij heb ik niet kunnen testen maar daar doe je makkelijk een dag mee en bellen via BBM ging perfect en was van zeer goede kwaliteit.

De Blackberry Z3 is en blijft een budget toestel met een heerlijke rubberachtige achterkant welke een geweldige batterij heeft en ideaal is voor social media, email en zelf om een artikel typen zoals ik nu doe op mijn Z30. Als ik nu moest kiezen tussen de Nokia 630, Blackberry Z3 of Moto G dan is het platform Blackberry 10 wat de Z3 de beste keuze maakt.

   

Cijfer : design 8, display 7, camera 6, software 8, prestatie 8, ,batterij 8, geluid 7, kwaliteit bellen 8, waar voor je geld 8.

Met een eindcijfer van : 7.5

Toestel een uurtje getest in Tamang Angrek Jakarta.

Reacties